Predstojeća rekonstrukcija Jadranske magistrale uznemirila žitelje Grblja

Grbljani odlučni da ne dozvole rekonstrukciju Jadranske magistrale u bulevar onako kako je to zamislila Direkcija za saobraćaj

Kružni tok krtoljska raskrsnica

Predstojeća rekonstrukcija Jadranske magistrale na potezu od aerodroma Tivat do Jaza u saobraćajnicu bulevarskog tipa sa četiri trake, a koju je Direkcija za saobraćaj najavila kao jedan od prioriteta u državi i koja bi trebalo da počne nakon ljetnje turističke sezone, uznemirila je žitelje Grblja.

Predsjednici mjesnih zajednica Radanovići, Gornji Grbalj, Savina i Lastva grbaljska dostavili su Opštini Kotor, Vladi, Ministarstvu saobraćaja i pomorstva te Direkciji za saobraćaj i njenom timu koji radi na projektovanju rekonstrukcije magistrale, peticiju sa zahtjevima a koju je do sada potpisalo preko 700 žitelja Grblja. U materijalu koji nam je dostavljen  stoji da Grbljani koji žive neposredno pored magistrale, podržavaju izgradnju bulevara sa četiri trake, ali zahtijevaju da se ona izveden na način da se na kraju ne napravi „brzi tranzitni put, već da to bude pravi gradski bulevar-gradska ulica koji će davati mogućnost razvoju i normalnom životu“.

„Zahtijevamo da se izgradnjom bulevara ne ukinu stečena prava već da naša mjesta mogu svakodnevno bezbjedno komunicirati i građani se kretati sa što manjim kruženjem i gubljenjem vremena. Tražimo da se prijektivanje saobraćajnice izvrši tako da ne izgubimo svoja prava koja smo do sada imali i da se projektovanjem ne ugrozi fukcionisanje već postojećih privcrednih i poslovnih objekata“- piše u peticiji u kojoj Grbljani zahtijevaju i da prilikom rekonstrukcije magistrale, njena sadašnja središnja linija bude osnova od koje će se bulevar širiti na obje strane „kako bi se ravnopravno odnosili premma svojini građana i sa jedne i sa druge strane, izuzev gdje bi to izazivalo rušenje objekata“.

Traže više kružnih tokova i mogućnost da se uključe na saobraćajnicu

Mještani od projektanata zahtijevaju i da se povede računa da se u najvećoj mjeri izbjegne rušenje postojećih privatnih objekata i ulaženje u privatnu svojinu pored magistrale, kao i da kroz naseljena mjesta trake budućeg bulevara budu široke 3 metra i da se brzina kretanja vozila na tim mjestima ograniči na 50 kilometara na sat. Grbljani posebno brojne primjedbe imaju na namjeru Direkcije za saobraćaj i projektanata bulevara da maksimalno ograniče mjesta na koja će se na tu saobraćajnicu moći uključivati automobili sa sporednih puteva, pa stoga peticijom traže i da se na potezu od Radanoviča do kraja Lastve grbaljske projektuje i sagradi ukupno 8 kružnih tokova na novom bulevaru.

„Navedeni zahtjevi predstavljaju minimum naših potreba ispod kojih nećemo prihvatiti izgradnju bulevara, a za njihovo sprovođenje borićemo se svim demokratskim sredstvima kako bi bili ispunjeni“-stoji u peticiji, uz napomenu da riješenje koje predlaže Direkcija za saobraćaj „krši postojeće urbanističke planove“, a predloženi idejni projekat bulevara „nema ni elaborata o zaštiti čovjekove sredine i socijalnih aspekata“.

1 komentar

  1. “Od Radanovića do kraja Lastve Grbaljske, minimum 8 (osam) kružnih tokova”. Ispod toga, nema ni priče ni, bulevara!!!??? Jes’ da me niko ne pita ali, to je to brate, malo! Ko je još vidio da se na 7km puta, pravi samo 8 kružnih tokova?Čiji su đedovi zborili, “Ili kuj, ili se ne mrči”?
    Gospodo projektanti, Vi deboto ne znate đe ste došli! Vi nama, obraz kidat, nećete!!! Nemo’te ni počinjat nego ajte polako s’anđelima dokle ste na vrijeme!!! Ja, toliko!

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.