10.8 C
Kotor

Slušaj online radio

Menadžment “Barske plovidbe” intenzivno traži feribot na svjetskom tržištu

regina-baltica
regina-baltica

Čelnici “Barske plovidbe” ovih dana će donijeti odluku o kupovini broda “Regina Baltica” o kome je detaljan izveštaj sačinila komisija ovog preduzeća, nakon što su pregledali feribot u Njemačkoj. Prema saznanjima “Novosti”, “Regina Baltica” nema velike šanse da zamijeni feribot “Sveti Stefan 2” na liniji Bar – Bari – Bar, prevashodno zbog toga jer je veliki potrošač.

Jedina redovna pomorska linija između Crne Gore i Evrope, Bar – Bari – Bar obustavljena je prije 15 dana, a menadžment “Barske plovidbe” intenzivno traži na svjetskom tržištu feribot koji bi uposlili ka Italiji.

Iz “Barske plovidbe” tvrde da novca za kupovinu polovnog broda imaju, dodajući da je proteklog vikenda dio menadžmenta “Barske plovidbe” boravio u Njemačkoj na poziv njihovog brodara. Njemački brodar ponudio je za “Barsku plovidbu” brod većih kapaciteta i gabarita, ne isključujući mogućnost da oni za dio novca kompenzuju i brod “Sveti Stefan 2”. Jedan od predstavnika “Barske plovidbe” koji su procjenjivali stanje broda u Njemačkoj mišljenja je da feribot ne zadovoljava.

“Napisaćemo izveštaj na osnovu kojeg će konačna odluka biti na menadžmentu. Brod je velikog kapaciteta 1.500 putnika, 50 kamiona, i suštinski veliki potrošač”, kazao je juče taj izvor “Novosti”. Sudeći po stanju, linija Bar – Bari – Bar neće biti u funkciji još minimalno nekoliko mjeseci.

Komisija “Barske plovidbe” nedavno je putovala u Južnu Koreju da pregleda putnički brod koji je po karakteristikama odgovarao za liniju Bar – Bari – Bar, međutim, stanje tog feribota po njihovoj proceni je lošije od “Bijelog Sveca”, te ne bi mogao zadovoljiti standarde za plovidnu u evropskim vodama. Prije nekoliko godina ovaj brod je banka prodavala za oko pet miliona eura, ali je on u međuvremu kupljen i ponuđen crnogorskoj kompaniji za oko 8 miliona.

Prema saznanjima “Novosti”, ne isključuje se mogućnost da se na tržištu pojavi privatna komapanija čiji bi putnički brod saobraćao na liniji Bar – Bari – Bar, čime bi dodatno bila ugrožena pozicija državne firme koja je ovu liniju osnovala prije 52 godine.

Kako privatne kompanije razmatraju ulazak na liniju koja povezuje Crnu Goru i Italiju, tako i strani brodari mjerkaju putnički brod “Sveti Stefan 2”. “Novosti” saznaju da brodar iz susjedne države razmatra mogućnost da ponudi “Barskoj plovidbi” kupovinu “Svetog Stefana 2”. Spremni su da brod remontuju, i nakon remonta uposle na pomorskoj liniji između Italije i Grčke. Oni, pak, tvrde da “Svetac”, iako ima 43 godine, uz adekvatan remont može još da plovi.

Klasifikaciono društvo “Biro Veritas” bilo je izdalo klasu “Svetom Stefanu 2“ do decembra 2018. godine. Inače, klasa za brod se izdaje na pet godina, ali uz obavezu produžavanja svake godine. To podrazumijeva remont i prisustvo, u konkretnom slučaju, predstavnika “Biro Veritasa” pregledu podvodnog i mašinskog dijela broda i njegove sigurnosne opreme. Adekvatan remont u ovim segmentima, za posljednjih 12 mjeseci nije rađen na brodu “Sveti Stefan 2” i “Biro Veritas” ukinuo je klasu 3. decembra 2016, od kada je feribot vezan na gatu 5 Luke Bar.

Najčitanije