Stevan Katić: Naplatu putarine H. Novi – Trebinje treba što prije ukinuti

Putarina HN – TB

Inicijativa za ukidanje naplate putarine na dijelu magistralnog puta od Herceg-Novog do Trebinja podržana je od predstavnika nove hercegnovske vlasti, koji su se, zbog rješavanja ovog problema, u više navrata sastali za prvim ljudima Trebinja.

Predsjednik hercegnovske opštine Stevan Katić rekao je za „Nova TV“ da je jedan od prioriteta ukidanje naplatne rampe na dionici Petijevići-Meljine, jer je to obostrani interes i Novljana i Trebinjaca.

Naplata putarine je, kako je naglasio, ružna slika koju treba što prije ukinuti, navodeći da su iz tog razloga imali sastanak i sa predstavnicima koncesionara puta „Univerzal monte“, koja je u vlasništvu srpskog biznismena Vuka Hamovića, koji je voljan da opština Herceg-Novi otkupi postojeći ugovor.

„To će do kraja godina biti oko pet miliona eura, ali sada naši pravnici provjeravaju taj ugovor. Kada se preispita zbog čega koncesionar nije napravio tržne centre, dvije benzinske pumpe, restoran – na toj dionici puta, koji bi poslije 20 godina trebali da pripadnu opštini Hedrceg-Novi, sagledaćemo koji iznos možemo da kompenzujemo“, poručio je Katić.

Nadležni u gradu ispod Orjena kažu i da su državi kandidovali projekat da ona preuzme naplatnu rampu i ta se tu nalazi novi granični prelaz između Crne Gore i Republike Srpske-BiH, jer ona ima sve elemente neophodne za prelaz.

Katić kaže da su zbog naplate putarine zbunjeni mnogi strani gosti, jer ne mogu da shvate šta plaćaju čak tri evra u jednom pravcu.

„Išao sam u avgustu, kad su bile one velike gužve, nekoliko puta u Trebinje. Ispred mene su išli stranci i kad dođu na naplatnu rampu vade pasos, jer ne mogu da shvate da nešto trebaju da plate“, naveo je Katić.

Naplatna rampa Trebinje – H.Novi

I u Trebinju kažu da im je to jedan od prioriteta, jer se ukidanjem naplate putarine ukidaju vještačke barijere između građana, koje su nametnute prije skoro deset godina.

Stanovnici Trebinja kažu da veoma rijetko idu u Herceg-Novi na more, jer im do Dubrovnika treba oko 7 KM goriva, a do Crne Gore samo za putarinu 12 KM, a pored toga i put na crnogorskoj strani je veoma loš.

Put prema Herceg Novom gradila je firma „Univerzal Monte“ po BOT sistemu – izgradi, koristi i vrati. Po ugovoru je za izgradnju te dionice od nepunih 13 kilometara, bila predviđena cijena od 18,5 miliona evra, odnosno oko 36 miliona KM.

Od ukupnog iznosa investicije oko 9,8 miliona evra je otišlo za građevinske radove, a ostalo za izradu naplatne rampe, izmještanje instalacija komunalne infrastrukture i izgradnju pratećih sadržaja koji još uvijek nisu izgrađeni.

Zauzvrat je „Univerzal Holding“, u čijem je sastavu „Univerzal Monte“, dobio koncesiju, odnosno pravo naplate putarine na 20 godina.

Naplata putarine je na snazi od julu 2008. godine.

CIJENA PUTARINE (u jednom pravcu)

Motocikl – 3 KM

Automobili – 6 KM

Automobil sa prikolicom 12 KM

Kombi – 14 KM

Autobus – 25 KM

Kamion sa prikolicom – 36 KM.

1 komentar

  1. To je bruka za Crnu Goru da se jedino naplaćuje put koji – nije put. Ajde razumem da plaćamo tunel Sozinu jer se time znatno skraćuje put do mora, a ovde je samo malo ispravljena trasa i – tras, plaćamo 3 eura! Ukidajte to, dosta su se koncesionari naplatili!

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.