U Porto Montenegro uplovila jedna od najinteresantnijih jahti na svijetu

„Delphinu“ i dalje pogoni parna mašina

DELPHINE u Portro Montenegru

Pregršt velikih i ultramodernih jahti koje ovih dana borave u marini Porto Montenegro u Tivtu, zasjenila je jedna skoro-pa-stogodišnjakinja, koja je u Tivat juče stigla iz Italije. Naime, na sami kraj  mula 1 ovdašnjeg elitnog nautičkog centra, vezala sa predivna stara morska dama – jahta „Deplhine“, sagrađena daleke 1921. godine u SAD.

Eleganciju linija ovog 79 metara dugog klasičnog broda oldtajmera koji svojom neprolaznom ljepotom prosto plijeni među često bezličnim i konfekcijski skrojenim modernim mega i super jahtama, dodatno naglašava činjenica i da je „Delphine“ možda i trenutno jedina jahtra u svijetu koju pokreće klasična stara klipna parna mašina. Zbog toga ovaj brod u prefiksu svog imena i danas nosi skraćenicu S.S.(steam ship). Riječ je o dva parostroja tzv.četvorostruke ekspanzije,  snage po 750 konja,  koje je za ovu jahtu konstruisao američki industrijalac Horas Dodž, jedan od predvodnika istoimene automobilske imperije iz Detroita. Horas i njegov brat Džon 1919. godine prodali su svoj udio od 10% akcija u kompaniji Ford i inkasirali za to vrijeme vrtolglavih 25 muiliona dolara, a koje su namijenili za gradnju tada najveće parom pogonjene jahte na svijetu. Brod nazvan S.S. „Dephine“ po Horasovoj kćerci, izgrađen je u brodogradilištu Great Lakes Engineering Works i porinut u vode američkih Vellikih jezera 1921. Na žalost, niijedan od braže Dodž nije doživio da vidi ostvarenje svog sna o najvećoj parnoj jahti na svijetu, a S. S. “Delphine” je zbog svoje veličine, stila i luksuza, narednih dvadesetak godina bila jedna od glavnih atrakcija u Detroitu i na Velkiim jezerima. Po izbijanju Drugog svjetskog rata, američka Ratna mornarica je kupila ovu predivnu jahtu, ofarbala je u sivo i naoružala, pa je ona od 1942. do 1946. služila kao  štabni brod admiral Ernesta Kinga, komandanta RM SAD,  pod imenom USS “Dauntles”.

Nakon rata jahtu ponovno otkupljuje Horsaova udovica, Ana Dodž, a brod je sledećih trideset godina promijenio nekoliko vlasnika. Ulaganjem 60 miliona dolara zapušteni  “Dauntles” koji je bio sveden na komad plutajućeg starog željeza, 1997. je u jednom belgijskom brodogradilištu, potpuno obnovljen i doveden na svoj pređašnji sjaj i luksuz iz 1921. Novi remont jahte uslijedio je 2003. kada joj je na cermoniji u Monaku, vraćeno i ori     ginalno ime “Delphine”, a kuma joj je ovom prilikom bila sama monegaška princeza Stefani.

DELPHINE u Portro Montenegru

U rukama aktuelnog vlansika “Delphine” se nalazi od 2015, a on je za predivnu staru jahtu platio skoro 20 miliona eura. Iako je njena unutrašnjost zadržala sav klasični luksuz i ljepotu dizajna iz dvadesetih godina prošlog vijeka, “Delphine” svojim gostima nudi i sve neizostavne moderne detalje jahte iz 21.vijeka, počev od WiFI interneta, preko najmodernije TV i audio opreme, do satelitstke komunikacije. Jahta pored ostaloga, ima bazen, saunu, wellness centar, frizerski salon, te čitav niz manjih plovila, skutera i druge opreme za zabavu na vodi i za ronjenje.

DELPHINE u Portro Montenegru

S.S. Delphine deplasmana 1.225 tona postiže maksimalnu brzinu od 12 čvorova, a u njenoj izuzetno luksuznoj unutrašnjosti koju je dizajnirao čuveni njujorški “Tiffany`s”, može se smjestiti 26putnika. O njihovom komforu i sigurnosti staraju se 24 člana posade, a jahta vije portugalsku zastavu što joj omogućava da se na njoj sa punim legitimitetom, obavljaju i ceremonije vjenčanja.

 

IzvorS.Luković
Podijeli

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.