Opština Tivat – skupa rekonstrukcija gotovo novog vodovoda

Još ne znaju koliko će koštati popravka nečijih propusta

VodovodDirekcija za investicije i razvoj Opštine Tivat zatražila je od Sekretarija za za urbanizam i zaštitu životne sredine da joj izda urbanističko-tehničke uslove za rekonstrukciju problematičnog vodovoda prema Krtolima na kojem stalno dolazi do havarija. To je prvi korak u postupku koji treba da riješi probleme na još maltene novom vodovodu, napravljenom 2010. a na kome je do sada bilo oko 50 velikih havarija sa pucanjem cijevi promjera 450 mm.

Prema riječima direktora Direkcije za investicije i razvoj Peđe Obradovića, Opština se još nije opredijelila koju će varijantu sanacije 2,5 kilometara dugog vodovoda na potezu od kotorske raskrsnice do Solila, primijeniti. U igri je metoda tzv.uvlačenja čarape, odnosno posebna impregnacija postojećih cijevi što nudi jedan njemački konzorcijum, kao i varijanta vađenja svih postojećih cijevi i njihove zamjene novima, duktilnima koje trpe pritiske i do 50 atmosfera.
„Vidjećemo za koju ćemo se varijantu odlučiti, pa će sljedstveno tome biti napravljen projekat i tek onda ćemo znati koliko će nas sve to koštati.“- kazao je Obradović, dodajući da je stanje takvo da se Opština morala upustiti u ovaj skupi i neplanirani posao.
Pucanje cijevi tipa PEHD 450 na cjevovodu koji je dio Regionalnog vodovoda Crnogorsko primorje i spaja taj sistem sa lokalnim sistemom koji snabdijeva Krtole i južne djelove grada Tivta, posebno je učestalo u proteklih mjesec-dva, tako da su ekipe tivatskog preduzeća „Vodovod i kanalizacija“ bile svakodnevno na terenu, ulažući ogromne napore u pokušajima da kako-tako „zakrpe“ cijevi i otklone probleme.

Sve to događa se na vodovodu koji je sagrađen prije samo pet godina i koji je Opština Tivat skupo platila. Do sada je u tom periodu bilo oko 50 većih havarija na tom vodovodu, od čega 17 samo u posljednjih godinu dana. Zbog pucanja cijevi koje su ugrađene u trup lokalnog puta Tivat-Radovići, ova saobraćajnica je u proteklom periodu maltene potpuno devastirana, a na njeno i krpljenje problematičnog vodovoda, utrošene su ogromne sume novca iz opštinskog budžeta.

Odgovarajuči na prozivke građana i odbornika tim povodom, gradonačelnik Ivan Novosel (DPS) je kazao da nije bilo sumnjivih radnji prilikom gradnje tog infrastrukturnog objekta i naglasio da je garantni rok za vodovod istekao te da su graditelj i nadzor radova „obavili svoj posao u skladu sa propisima“, zbog čega Opština sada nema mogućnost da od bilo koga naplati odštetu.

IzvorS. L.
Podijeli

1 komentar

  1. Greska prva:
    Pogresno dimenzionisanje, te usvajanje cevi cije tehnicke karakteristike ne zadovoljavaju uslove potrebna za eksploataciju. Totalni diletantizam i neznanje u najmanju ruku.

    Greska druga:
    Najgore i najskuplje resenje je smestanje takve instalacije u trup puta. Svaka havarija na sistemu podrazumeva “razvaljivanje” kolovozne konstrukcije, intervenciju na instalaciji, te ponovno asfaltiranje-sto je nekoliko puta skuplje od resenja koje bi podrazumevalo intervenciju na trasi vodovoda koja bi bila vodjena nezavisno od planuma puta.

    Greska treca:
    Cak i da se vodovodna instalacija nikada ne kvari, (sto je nemoguce) kolovoz puta bi decenijama bio denivelisan zbog nejednakog i neravnomernog sleganja betonske konstrukcije za smestaj vodovodnih cevi i kolovozne konstrukcije i nasipa puta.

    Resenje problema:
    Kada su ovako vazne stvari u pitanju angazujte strane projektante, izvodjace radova, a pogotovu nadzorne organe, nikako domace, a pogotovu ne politicki podobne. Za utehu, drzite se onoga u cemu ste nenadmasni, a to je gradnja kuca “na pjenu od mora”, te ogradjivanja, odnosno zaprecavanja prilaza plazama, ribarskim postama-odnosno morskoj obali generalno.

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.