NTO: Lijepi i pozitivni utisci turista najbolji odgovor na negativnu medijsku kampanju

Boka Kotorska – foto Boka News

Zemlje konkurenti u turizmu veoma često ne biraju sredstva da turistički talas što više zapljusne njihovu zemlju i zato je i prisutna i izvjesna antipropaganda, međutim uprkos tome crnogorski turizam se odvija blagom uzlaznom linijom i možemo sa puno optimizma gledati na ovogodišnju turističku sezonu, o čemu svjedoče i pozitivni rezultati ostvareni u prvom dijelu godine, navode iz NTO.

Od početka godine u Crnoj Gori je evidentan porast broja turista i ostvarenih noćenja u odnosu na prethodnu godinu.

“Posebno nas raduje činjenica da smo imali više nego uspješnu predsezonu, ali i to što tokom glavne sezone bilježimo pozitivne rezultate. Za prvih šest mjeseci u Crnoj Gori je u kolektivnom smještaju boravilo blizu 349.000 turista (18% više), a ostvareno je skoro 1.212.000 noćenja, oko 15% više u odnosu na isti period prethodne godine. Kada govorimo o ruskom tržištu, prema zvaničnim statističkim podacima u hotelskom smještaju tokom prvih šest mjeseci ove godine boravilo je blizu 30.000 turista iz Rusije, što je za oko 14 % više u odnosu na isti period prethodne godine. Broj ostvarenih noćenja turista iz Rusije u hotelskom smještaju je i više nego učetvorostručen, oni su za prvih šest mjeseci ostvarili preko 179.000 noćenja. I podaci Aerodroma Tivat pokazuju porast broja putnika i aviona iz Rusije. Tokom prethodna dva mjeseca (jun i jul), prema podacima Aerodrom Tivat, bilježi se prosječan rast prometa putnika sa ovog tržišta do 22% i rast prometa aviona do 20 %. Samo tokom prethodne sedmice na Aerodrom Tivat doputovalo je 13.000 putnika iz Rusije, što je 15 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, a obavljeno je 68 rotacija što je za 16% više u odnosu na isti period prethodne godine”, istakli su iz Nacionalne turističke organizacije (NTO).

Perast – Boka Kotorska – foto Boka News

Pored dobre posjete, kako su naglasili, evidentno je da iz godine u godinu bilježi rast smještajnih kapaciteta i u hotelima i u privatnom smještaju.

“Samo tokom prethodnih godinu ipo dana otvorena su 33 nova hotela, većina visoke kategorije. Prema našim informacijama hotelijeri su zadovoljni bukingom i postoji mogućnost da neki od hotela bilježi pad prometa sa nekog tržišta, ali svakako promet jednog ili manjeg broja hotela ne predstavlja mjerodavan parametar kada govorimo o turističkom prometu na nivou Crne Gore o čemu govore i pomenuti podaci. I podaci drugih nadležnih institucija graničnih prelaza, nacionalnih parkova za ovih šest mjeseci pokazuju kontinuirani rast u odnosu na prethodnu godinu.Turistička privreda je ove godine spremno dočekala turističku sezonu sa kvalitetnom pansionskom i vanpansionskom ponudom, lokalne turističke organizacije obogatile su kulturno zabavni program u svojim gradovima, mnogi problemi koji su bili prisutni prethodnih godina značajno su smanjeni. O tome najbolje govore i podaci turističkog Call centra Nacionalne turističke organizacije koji je u prethodnom periodu zabilježio značajno manji broj žalbi u odnosu na prethodnu godinu”, saopštili su iz NTO.

Prema njihovim riječima, ni u mnogo jačim i razvijenijim turističkim sredinama ne postoji turistička sezona koja se realizuje bez ijednog propusta, ali, kako su naglasili, utisci na terenu ukazuju da te negativnosti nijesu alarmantne.

Boka kotorska – foto Boka News

“U vremenu ekonomiskih recesija velika je borba za što veći dio turističkog kolača. Zemlje konkurenti u turizmu veoma često ne biraju sredstva da taj turistički talas što više zapljusne njihovu zemlju. Zato je i prisutna i izvjesna antipropaganda, međutim uprkos tome crnogorski turizam se odvija blagom uzlaznom linijom i možemo sa puno optimizma gledati na ovogodišnju turističku sezonu, o čemu svjedoče i pozitivni rezultati ostvareni u prvom dijelu godine. Svaka kampanja, uvijek nađe put do onih koji je u manjoj ili većoj mjeri prihvate. Naše je da se suprostavimo samo na jedan način: istinom i kvalitetom što je najbolje oružje kako bi se minimizirali negativni efekti kampanja. Zahvaljujuci kvalitetu i raznovrsnosti ponude koja može zadovoljiti potrebe turista sa različitih tržišta i naše marketing aktivnosti umjerene su na različite ciljne grupe po tržištima. Nova tržišta, prije svega zapadne i sjeverne Evrope su naš prioritet i uz aktivnosti koje realizujemo vezano za nove ponude i uz poboljšanje dostupnosti utiču da se struktura turista mijenja, iako su još uvijek u špicu sezone dominantni turisti iz regiona i Rusije. Marketinške aktivnosti Nacionalne turističke organizacije i lokalnih turističkih organizacija usmjerene su na promovisanje naše ponude a u pravcu privlačenja većeg broja turista. Sigurni smo da će i ove godine svi gosti prenijeti lijepe i pozitivne utiske iz Crne Gore što je ujedno i najbolji odgovor na negativnu medijsku kampanju o turističkoj sezoni u Crnoj Gori”, zaključuju iz NTO.

/M.Mijušković/

IzvorRT Budva
Podijeli

1 komentar

  1. Pozitivni utisci posetioca su najvažnija stvar u marketingu. Sa širenjem interneta i socijlanih mreža posetioci razmenjuju svoja pozitivna ili negativna iskustva, i ljudi njima više veruju nego profesionalnim oglasima. Svi u turizmu moraju da vode računa o tome,od izdavalaca smeštajnih kapaciteta, restorana, kafića, turističkih agencija, pa do državnih organa i institucija. Ukoliko jednom se pojavi negativno mišljenje i negativne komentar vrlo teško se šteta može sanirati

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.