13.4 C
Kotor

Slušaj online radio

„Luka Kotor“ a.d. gazduje do Nove godine?

Luka Kotor-foto Ivka Janković
Luka Kotor-foto Ivka Janković

Ministarstvo pomorstva i saobraćaja (MSP) odlučilo je da postupak dodjele koncesije za upravljanje lukom Kotor ne sprovrede do završetka nautičke sezone, što indirektno znači da će državna firma „Luka Kotor“ AD, nastaviti da najmanje do Nove godine, upravlja najprometnijom crnogorskom putničkom lukom. Privremena koncesija za gazdovanje lukom u trajanju od 120 dana, a koju mu je Vlada Crne Gore izdala u maju, preduzeću „Luka Kotor“ ističe 18.septembra. Ukoliko bi se to sprovelo u praksi, to znači da već u subotu 19.septembra, ne bi imao ko da u luci podno zidina Starog gfrada, privati i opsluži kruzere „Le Lyrial“, „MSC Musica“ i „Zenith“ čije je uplovljavanje zakazano za taj dan, kao ni svih još oko 100 dolazaka brodova koliko ih se očekuje do kraja godine.

Kruzing sezona se u Kotoru ove godine „završava“ bukvalno 31.decebra kada uplovljava posljednji ovoseznski brod – mini kruzer „Artemis“, a naredna počinje već 1.januara 2016. jer taj brod isplovljava iz Kotora u poslijepodnevnim satima tog dana.

„U tački 3. zaključka Vade Crne Gore od 14.maja, jasno je navedeno da se AD Luka Kotor privremeno ustupa na privredno korišćenje područje luke na period od 120 dana, počev od 18.5 2015 godine , odnosno do završetka procedure za dodjelu koncesije.Takođe napominjemo, da na terenu imamo situaciju da je kruzing sezona u luci Kotor i dalje u toku i da se do kraja sezone očekuje dolazak velikog broja brodova. Sumirajući navedene činjenice, Ministarstvo je procijenilo da bi završetak procedure dodjele koncesije u jeku kruzing sezone bilo kontraproduktivno, te je u skladu sa Zaključkom Vlade, odlučeno da se sačeka završetak iste i da se proces dodjele koncesije pomjeri za period kada on neće štetiti sigurnosti i bezbijednosti pomorskog saobracaja i komercijalnom poslovanju luke.”- potvrdio nam je kapetan Vladan Radonjić, dirtektor Direktorata za pomorstvo u MSP.

Skupština Opštine Kotor koja je je vlasnik skoro 60 odsto akcija preduzeća “Luka Kotor” AD do sada je u više navrata tražila od drave da toj državnoj firmi produži koncesiju na upravljanje glavnim preostalim privrednim resurnom Kotora – lukom koja godišnje ima preko 400 dolazaka kruzera i oko 1.700 dolazaka jahti te promet od preko 400 hiljada putnika. Prethodna koncesija “Luci Kotor”AD istekla je 15.maja kada je Vlada odlučila da toj firmi izda novu, privremenu na 120 dana, a MSP obaveže da u međuvremenu pripremi raspisivanje tendera za izbor novog koncesionara.

Kotorska politička javnost do sada je većinski žestoko bila protiv namjera Vlade i DPS da privatizuje državnu firmu “Luka Kotor”AD, ili da kroz postupak izbora novog koncesionara, pravo upravljanja glavnjim gradskim resursom, prepusti nekome drugome. Najviše interesovanja za preuzimanje upravljanja lukom Kotor, trećom najprometnijom kruzing-lukuom na Jadranu o osmom na Mediteranu, do sada je pokazivala američka kruzing kompanija “Royal Caribbean”.U međuvremenu, špekuliše se da bi na tender za dodjelu koncesije mogla da učestvuje i turska kompanija ”Global Ports” koja je prije dvije godine od Vlade kupila većinski paket akcija preduzeća “Kontejnerski terminal i generalni tereti” Bar, ali joj je osnovni biznis u Turskojm pružanje lučkih usluga kruzerima.

Kotor Luka
Kotor Luka

Koncesoni akt na javnoj raspravi krajem septembra

U MSP tvrde da je izrada nacrta koncesionog akta za luku Kotor u završnoj fazi.

“MSP je u procesu pripreme Nacrta koncesionog akta kojeg će nakon utvrđivanja konačne verzije, objaviti na javnoj raspravi, a onda i dati u proceduru tenderskog nadmetanja. Javna rasprava se očekuje do kraja septembra i biće objavljena na web stranici MSP i u jednom od dnevnih listova.”- kazao je kapetan Vlada Radonjić. On je dodao da je MSP po zahtjevu “Luke Kotor”AD 9.septembra formiralo Radnu grupu “koja će posjetiti luku Kotor i utvrditi ispunjenost uslova po važećoj Uredbi i ISPS Pravilniku, odnosno praktičnu primjenu Plana bezbijednosti Luke Kotor AD, i ukoliko ti uslovi budu ispunjeni izdati novu Izjavu o usklađenosti.” To je inače, još jedna od ključnih dokumenata da bi “Luka Kotor” AD mogla nastaviti svoj posao makar do Nove godine, jer Izjava o usklađenosti potvrđuje da je lučki plan i sistem bezbjednosti, usklađen sa međunarodnom ISPS konvencijom o bezbjendosti brodova i luka.

Najčitanije