Le Šifrov „M3“ dane provodi u Porto Montenegru

Brod negativca iz Džems Bond filma „Casino Royale“ stigao u Crnu Goru

M3 u Porto Montenegru
M3 u Porto Montenegru

Devet godina nakon što je snimljen prvi Džems Bond film u kome je ulogu čuvenog agenta 007 preuzeo britanski glumac Denijel Krejg, a scenaristi, smještajući dobar dio radnje „Casino Royalea“ Crnu Goru, napravili izvanrednu reklamu našoj državi, u marini Porto Montenego u Tivtu među skoro 400 jahti, ljuljuška se i jedan interesantnan brod koji je takođe bio akter tog filma.

Naime, na mulu 3 Porto Montenegra vezana je luksuzna brza motorna jahta „M3“, brod koji je u „Casino Royaleu“ pripada glavnom negativcu – apatridnom finansijeru međunarodnog terorizma Le Šifru koga igra danski glumac Mads Mikelsen. Brod tipa „Sunseeker Predator 108“ pojavljuje se u sceni snimljenoj na Bahamima kada Džems Bond slijeće hidroavionom u luku gdje vidi „M3“ i Le Šifrea na njemu, te nekoliko kasnijih scena gdje je u jednoj, akterka i američka glumica jugoslovenskog porijekla Ivana Miličević koja u filmu glumi Le Šifreovu djevojku. Scene sa samom jahtom snimane su na Bahamima, dok su scene koje se dešavaju u luksuznom eneterijeru broda, snimane u studiju u Pragu u Češkoj. Za to je proizvođač broda, čuveni britanski graditelj jahti i brzih glisera „Sunseeker“, tokom šest nedjelja izradio vjernu kopiju komandnog mosta, kokpita i glavnog salona jahte „M3“ koje su u Pragu u studiju ugrađene na hidrauličnu platformu što se pomjerala da filmskoj kameri simulira kretanje jahte na valovima.

Brod koji je korišten u filmu što je u svjetskim okvirima proslavio Crnu Goriu iako ni jedan kadar „Casino Royalea“ zapravo nije snimljen u našoj državi, sada se nalazi upravo kod nas gdje „M3“ ima stalnu bazu u tivatskoj marini Porto Montenegro. Ovaj ultraluksuzni i za jahte, superbrzi brod koji postiže maksimalnu brzinu od čak 45 čvorova, danas ima i domaću posadu – skiper mu je Tivćanin Emir Begović, mornar je momak iz Kotora, a hostesa takođe Tivćanka.

Komandni most na jahti M3 - foto www.predatorm 3.com
Komandni most na jahti M3 – foto www.predatorm 3.com

„M3“ kao i sva njegova „braća-blizanci“ iz „Sunseekerove“ serije „Predator 108“, dugačak je 32,9 metara, širok 6,3 metara i oblikovan je da podsjeća na strijelu kako bi se što lakše i brže „probijao“ kroz valove. U strojarnici ovog broda leži njegova moć – tri 16-cilindrična MTU dizel motora impresivne ukupne snage od ukupno 6.000 konja , što pokreću tri tzv. Arneson Surface Drive (ASD) propulzora koji jahti daju sjajne manevarske karakteristike.     „Ovo je veoma brz i delikatan brod. Uprkos ASD pogonu, jahta je vrlo laka za manevar, a čak i njena krstareća, osnosno ekonomska brzina plovidbe iznosi 36 čvorova, što je opet drastično brže nego što plovi većina drugih jahti. Ipak, maksimalna brzina je nešto nevjerovatno i osjećaj da sa brodom dugim 33 metra i teškim skoro 100 tona, morem „letite“ skoro 90 kilometara na sat po valovima, je zaista nešto posebno. Iako je napravljeno dosta „Sunsekeera 108“, samo ovaj i još jedan brod koji je građen po narudžbi nekadašnjeg šampiona svijeta u Formuli 1, Kimija Raikonena, imaju trostruki ASD pogon.“- kaže za „Vijesti“ kapetan Begović kome je „M3“ petnaesta jahta u njegovoj skiperskoj karijeri započetoj 1998. Prethodno je ovaj iskusni pomorac karijeru gradio u Ratnoj mornarici VSCG gdje je „dogurao“ do čina poručnika fregate, službujući na minolovcima i kasnije, kao komandant, na reprezentativnim državnim jahtama „Primorka“, odnosno „Jadranka“ koja je svojevremeno bila i posljednja jahta Josipa Broza Tita.

Scena iz filma Casino Royale-Salon na jahti M3 Salon na jahti M3 www.predatorm 3.com
Scena iz filma Casino Royale-Salon na jahti M3 Salon na jahti M3 www.predatorm 3.com

Pri brzini od 45 čvorova tru MTU-a „gutaju“ preko 2 tone duzel goriva na sat, dok je pri ekonomskoj brzini od 36 čvorova, potrošnja skromnija i iznosi oko 1,5 tona na sat. Zanimljivo je da i pri vrtoglavoj maksimalnoj brzini, „M3“ zbog posebnosti ASD pogona i specifičnog oblika svog trupa, bez opasnosti da se prevrne, može „istrpjeti“ promjenu kursa na lijevo ili desno i do čak 15 stepeni.

U luksuznoj unutrašnjosti „Le Šifrovog broda“, može se smjestiti maksimalno osam putnika kojima su na raspolaganju četiri kabine, veliki salon sa hard-top pokretnim krovom koji se otvara, manji džakuzi bazen na pramčanom dijelu gdje su i ležajevi za sunčanje, te čitav niz manjih plovila i „igrački“ za zabavu na vodi koji su uskladišteni u krmenom hangaru. Iako „M3“ broji već 11-tu godinu, brod je u perfektnom stanju jer vlasnici mnogo ulažu u njegovo održavanje. Brodu koji sada vije zastavu SAD jer je registrovan u Delaveru, predstoji dokovanje i još jedan ozbiljniji remont koji će po svemu sudeći, biti obavljen na Malti jer će nekadašnja jahta negativca iz Džems Bond filma, uskoro promijeniti i zastavu i ime. Na krmi će se zavijoriti malteški barjak, a novo ime broda biće „Q“ – po čuvenom izumitelju i šefu Tehničkog odjeljenja u britanskoj tajnoj službi, koji agenta 007 snabdijeva svakakvim inventivnim tehničkim spravicama i neobičnim oružjem.

 

Salon na jahti M3 Salon na jahti M3 www.predatorm 3.com
Salon na jahti M3 Salon na jahti M3 www.predatorm 3.com

„Le Šifr osjećaj“ od 14 hiljada na dan

Da bi ste se osjetili kao Le Šifre i probali luksuz i brzinu „njegove“ jahte, treba vam od 14.000 do 98.800 eura, zavisno od toga želite li „M3“ iznajmiti na dan, vikend ili cijelu nedjelju, te od toga da li to radite u sezoni ili van nje i želite li običnu ili „all inclusive“ ponudu. Brod je do daljnjega, baziran u marini Porto Montenegro gdje će ovaj bivši „filmski glumac“ učestvovati i na predstojećem MYBA nautičkom sajmu jahting čartera koji se u Tivtu održava početkom septembra. Do sada se za učešće na toj trodnevnoj manifestaciji prijavilo 19 superjahti, te predstavnici čak 64 brokerske kuće, pomorske agencije i drugih firmi koje se bave jahting biznisom.

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.