Kotor zaslužuje da bude nacionalni brend

Kotor – Panorama foto Zoran Nikolić

Na IV Konferenciji o nacionalnom brendiranju, koja je održana u Kolašinu u protekla tri dana, Opštinu Kotor je predstavljala potpredsjednica Ljiljana Popović Moškov, prezentacijom predloga da grad Kotor bude nacionalni brend.

Nakon poziva Ministarstva ekonomije, a na osnovu saglasnosti postignute na Kolegijumu predsjednika Opštine, odlučeno je da se cjelokupno područje Kotora predloži kao nacionalni brend.

U obrazloženju upućenom Ministarstvu ekonomije naglašeno je da je ono što nudi Kotor potpuno drugačije od svega ostalog što turistima i investitorima nudi Crna Gora. Kulturno i istorijsko bogatstvo Kotora je inkorporirano u identitet grada, a položaj u jednom od 20 najljepših zaliva u svijetu predstavlja jedinstvenost koja se ne može pronaći ni na jednom drugom kraju planete.

Prema riječima potpredsjednice Moškov, Ministarstvo je predlog Opštine Kotor uvrstilo u uži krug prezentacija na IV Konferenciji o nacionalnom brendiranju i on je predstavljen učesnicima drugog dana rada Konferencije.

Osim jedinstvenog položaja Kotora, u suštini predloga je i neponovljivost grada u kojem se nalazi više od 40 odsto pokretne i preko 60 odsto nepokretne kulturne baštine Crne Gore. Crteži pronađeni u Lipcima, Rimski mozaici, crkve u Grblju, barokni grad Kotor, biblioteka u crkvi Svete Klare koja posjeduje čak 50 knjiga štampanih do 1500. godine, brojna arheološka nalazišta iz doba Ilira – svjedoče da život na ovim prostorima traje preko pet hiljada godina.

Ljiljana Popović Moškov

Potpredsjednica Moškov naglašava da je u prezentaciji prikazana i nematerijalna kulturna baština. Od ukupno 14 zaštićenih dijelova nematerijalne kulturne baštine u Crnoj Gori, čak osam je iz Kotora, pa se u prezentaciji govori o Bokeljskoj mornarici, legendama u Kotoru, Fašinadi, gastro kulturi i Dobrotskoj čipki.

Brendiranje proces koji traje i stalno se nadograđuje. Da bi Kotor bio brend, naglašava potpredsjednica Moškov, on najprije mora biti prihvaćen od domaćeg stanovništva. Najveća vrijednost kotorske opštine jesu njeni stanovnici i Kotor je brend u glavama njegovih stanovnika.
Akcenat predloga je na kulturi, istoriji i autentičnosti, uz prikazivanje mogućnosti valorizacije. Kotor nastoji da zadrži autentičnost života, te lokalna uprava očekuje da su učesnici i organizatori Konferencije prepoznali sve kvalitete po kojima Kotor zaslužuje da bude nacionalni brend Crne Gore, kaže se u saopštenju Stručne službe predsjednika Opštine.

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.