16.1 C
Kotor

Slušaj online radio

Čim avioni stanu, vatra opet bukne

Kanader gasi na Luštici – foto Duško Vukić

Od svih požarišta na teritoriji Opštine Tivat jedino je još aktivno ono kod Solila gdje vatra gori u gustoj šumi i makiji na potezu Topliš- Solila-Slanica – Klačina.

To požarište noć ranije bilo je gotovo neutralisano, ali je juče tokom većeg dijela dana izostala adekvatna reakcija Direktorata za vanredne situacije koji uopšte na Solila nije poslao niti jedan od domaćih i stranih vazduhoplova koji gase požare u Boki. Stoga se vatra poslijepodnevnim satima ponovno rasplamsala i čak prenijala sa donje strane regionalnog puta Tivat-Radovići i zahvatila rastinje u blizini kupališta Movida i zaštićenog rezervata prirode Solila. Brzom intervencijom tivatskih i dobrovoljnih vatrogasaca iz Krtola, te pripadnika VCG, taj dio požara je odmah ugašen, a ekipe su se onda posvetile gašenju vatre na dijelu prema Toplišu gdje se ona približavala istoimenom vodoizvorištu u pumpnoj stanici.

Na terenu je bilo pet protivpožarnih vozila, na vatru je ispumpano vipe od 10 cisterni vode, a poslijepodne je po pozivu komandira SZS Tivat Zorana Barbića, ovdje iz vazduha vatru podvjesnim protivpožarnim vedrom kapaciteta 2.000 litara, gasio i švajcarski transporni helikoptet tipa „AS-332 super puma“. Barbić nam je oko 19 sati kazao da je situacija pod kontrolom i da će na požarištu tokom noći otati da dežura 20-tak pripadnika SZS Tivat i DVD „Krtoli“ iz Radovića.

Kanader gasi na Luštici – foto Duško Vukić

Inače, dva specijalna protivpožarna aviona tipa “canadair CL-415T” uključila su juče polsljepodne u gašenje požara koji gori u zaleđu Herceg Novog prema tromeđi sa Hrvatskom i BiH, kao i požara na Obosniku na Luštici Avioni su uzimali vodu slijećući u akvatorijumu Tivatskog zaliva ispred Krašića, gdje tokom 12-tak sekundi glisiranja po morskoj površini, u svoje tankove napune po oko šest tona morske vode koju odmah potom izruče na požarište.

Pored pilota ukrajinskog aviona “Antonov An-32P”, švajcarskog helikoptera “AS-332 super puma” i hvrvatskih “Canadair-a”, sjajan posao već dva dana odrađuju i zaposleni u Kontroli letjenja Srbije i Crne Gore SMATSA – Aerodromska kontrola lertjenja Tivat. Naime, pored toga što imaju pune ruke posla upravljajući i vodeći redovan aviosaobraćaj koji je izuzeto gust jer na tivatski aerodorm dnevno sleti oko 50 avona, kontrolori letjenja u Tivtu sjajno su odradili i izuzetno zahtjevan posao vođenja specijalnih vazduhoplova angažovanih u protivpožarnim opreacijama. Kontrolori letjenja naime, vrlo efikasno su “čistili put”  za protivpožarne vazduhoplove kroz trenutno veoma opterećen vazdušni prostor nad Tivtom i Bokom, kako bi operacije gašenja požara iz vazduha bile najbrže i najefikasnije moguće sprovedene.

Izvor:S. L.

Najčitanije