Porto Montenegro – stigala nesvakidašnja jahta sa trkačkim pedigreom

„Samurai“ je i dalje ultrabrza morska jurilica

SAMURAI u Porto Montenegru
SAMURAI u Porto Montenegru

Tivatska marina Porto Montenegro već nekoliko dana domaćin je jednom od najinteresantnijih brodova što su pohodili Boku Kotorsku u posljednjih desetak godina. Na mulu 1 Arsenala, visokotehnološka dvojarbolna jedrilica „Samurai“ je zaista impresivan prizor. Njen crno ofarbani trup dugačak 43 metra svojim fluidnim linijama jasno stavlja na znaje posmatračima da je ovo nesvakidašnji brod i da su ga konstruktori svojevremeno „crtali“ da bude pravi trkački „bolid pod jedrima“.

Naime, aktuelni „Samurai“ život je počeo 2003 u francuskom brodogradlištu JMV Industries, gdje je izgrađen kao ultrabrza dvojarbolna jedrilica – škuna pod imenom „Mari-Cha IV“. Brod je dizajnirao jedan od najreenomiranijih svjetskih konstruktora brzih regatnih jedrilice, Filip Briand, a prilikom izgradnje ove impresivne jedrilice primijenjena su najnovija riješenja i vosoko-tehnološki materijali poput karbonskih vlakana, titanijuma i sličnog. Dobijen i rezultat na kraju je bio spektakularan – jedrilica duga 43 metra sa tzv. naginjućom kobilicom, sa dva visoka karbonska jarbola visine po 45 metara i ogromnom površinom jedara, a koja je postizala vrtoglavu maksimalnu brzinu od preko 40 čvorova ,što više priliči nekom jakom motornom gliseru nego brodu koga pogoni snaga vjetra. U desetak godina svoje trkačke karijere ovaj impresivni brod je pod simenima „Mari-Cha IV“ i „Senso I“ na raznim takmičenjima bukvalno „pomeo“ svu konkrenciju uspostavio mnoge rekorde za jedrilice svoje klase koji stoje i dan-danas.

Danasnji SAMURAI nekada kao regatna jurilica MARI CHA IV
Danasnji SAMURAI nekada kao regatna jurilica MARI CHA IV

Ovaj brod za čak dva dana je u oktobru 2003 „skresao“, do tada važeći rekord u najbržem prelsku Atlanstkog okeana jer je današnji „Samurai“ iz Amerike do Evrope došplovio za samo nešto više od šest dana, bilježeći prosječnu brtinu veću od 20 čvorova. Ovaj impresivni jedrenjak i dalje drži rekorde na regatama od Gvadelupe do Antigue, od zapadne obale SAD do Havaja kao i na regati “Rolex Transatlantic Challenge Record.”

SAMURAI u Porto Montenegru
SAMURAI u Porto Montenegru

Nakon zapanjujuće uspješen regatne karijere, brod je prije dvije godine dobio novog vlasnika koji je odlučio da ga rekonstruiše i nekadašnjeg punokrvnog trkača, pretvori u nešto malo sporiji, ali i dakje izuzetno brz jedrenjak-luksuznu jahtu. Izazovan posao povjeren je holandskom brodogradilištu za jahte Royal Huisman koje je od aprila 2014 do ljeta prošle godine sprovelo transformaciju nekadašnje ogoljene regatne jedrilice u visokotehnološku luksuznu, udobnu i dalje zapanjujuće brzu, jahtu sa pogonom na jedra. Brod je dobio novi izgled, drugačije nadgrađe, opremu kakva se podrazumijeva na jahtama za krstarenje, te sistem od 24 hidraulična vinča kojima se podižu i trimuju jedra, a koji danas mijenje nekada brojnu regatnu posadu. U svemu se ipak izuzetno vodilo računa da se dodavanjem novih težina što manje naruše trkačke karakteristike broda, pa je tako u Japanu dizajnirani namještaj za opremanje unutrašnjosti broda urađen od ultralaganih materijala, a u opremanju “Samuraia” obilno su korišteni titanijum i drugi slični egzotični metali.

IzvorS. L.
Podijeli

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.