Vlada konačno utvrdila iznos boravišne takse za nautički turizam

„Golden Odyssey“ plaća 120 eura godišnje

Juče u Porto Montenegru
Juče u Porto Montenegru

Vlada Crne Gore na posljednjoj sjednici, konačno je donijela Uredbu o visini boravišne takse za plovne objekte nautičkog turizma, čime je konačno, pola godine nakon stvaranja zakonskih pretpostavki za tako nešto, omogućeno lokalnim upravama na Crnogorskom primorju da naplate taksu za boravak nautičkim turistima koji poslovično, važe za najbogatije turiste uopšte.

Taksa koju će ubuduće plaćati sve strane jahte koje borave u obalnom moru Crne Gore, zavisno od dužine broda i vremena njegovog zadržavanja, iznosi od 5 eura za jahtu dužine do sedam metara koja u Crnoj gori ostaje sedam dana, do maksimalnih 120 eura za brod dužine preko 20 metara, koji se u našoj državi zadržava do godinu dana.

Vlada je, utvrđujući visinu boravišne takse, opet na ruku išla svim vlasnicima i unajmiteljima mega-jahti (brodova dužih od 24 metra) jer će svaka od tih jahti, bila dugačka samo 21 i ili npr. čak 124 metra koliko je dugačka najveća jahta koja stalno boravi u Crnoj Gori, ultraluksuzni „Golden Odyssey“ Porto Montenegru, plaćati maksimalno do 120 eura zavisno od perioda zadržavanja u našim obalnim vodama.

Uvedena je posebna naplatna kategorija „brodova“, koji će plaćati boravišnu taksu samo na period od godinu dana, čime je Vlada „pokrila“ kategoriju kruzera koji stalnoi uplovljavaju u Kotor. Tako propisano da brod dužine do 100 metara plaća taksu od 50 eura, brod dužine do 200 metara plaćaće 100, a brod dužine preko 200 metara, treba da plati 150 eura godišnje.

Porto Montenegro
Porto Montenegro

Inače, po ljetos usvojenim izmjenama Zakona o boravišnoj taksi, predviđeno je da se ta taksa za jahte naplaćuje prilikom dobijanja vinjete za jahtu, što indirektno znači da bi taj novac mogao “poći” na račun neke od lokalnih Turističkih organizacija gradova koji uopšte nisu konačna destinacija te jahte, i to samo zbog činjenice da je u ispostavi Lučke kapetanije na teritoriji te opštine, jahta napravila proceduru prelaska državne granice i dobila vinjetu za plovidbu našim obalnim vodama. Tako bi se u praksi moglo desiti da, iako 90 odsto jahti koje dolaze u Crnu Goru boravi u Tivtu i marini Porto Montenegro, boravišnu taksu za njih naplate TO Bara, Herceg Novog ili Kotora, ako ta jahta proje dolaska u Porto Montenegro, pređe dravnu granicu u Zelenici, Baru ili Kotoru.

Inače, o kolikoj se potencijalnoj zaradi radi, najbolje potvrđuje primjer upravo Tivta – vodećeg jahting centra u državi. Naime, iz Porto Montenegra su u nekoliko navrata isticali da je popunjenost njihove marine na godišnjem nivou oko 90 odsto. Imajući u vidu da ta marina (najveća od ukupno tri koje postoje u Tivatskom zalivu) ima 450 vezova, te uzimajući u obzir samo najniži predloženi iznos takse od 5 eura po jahti za sedam dana, računica pokazuje da bi samo jahte vezane u marni kanadskog milijardera Pitera Manka, godišnje Opštini Tivat trebalo da uplate minimum 105.300 eura boravišne takse! Usporedbe radi, TO Tivat je do kraja septembra u svojim biroima u Tivtu od „klasičnih turista“ naplatila ukupno 161.382 eura boravišne takse.

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.