Izložba moskovskog umjetnika Olega Kulika „One Life – One Painting”

Oleg Kulik

Dukley Art Centar u Kotoru (zgrada Jugooceanije), Dukley European Art Community priređuje svečano otvaranje izložbe čuvenog moskovskog umjetnika Olega Kulika pod nazivom „One Life – One Painting” („jedan život – jedna slika”). Izložba će biti otvorena u prostorijama nekadašnje Jugooceanije  u nedjelju 13. avgusta 19 sati.

“U fokusu izložbe biće premijerno prikazana slika koju je umjetnik naslikao u Kotoru, tokom rezidencijalnog boravka u okviru redovnog programa Dukley European Art Community-ja. Ova slika, nakon kotorske premijere, biće predstavljena kao dio učešća Olega Kulika na ambicioznoj izložbi u Satchi galeriji u Londonu, posvećenoj obilježavanju 100 godina Velike oktobarske revolucije. Slika je nastala na osnovu dokumenta – jedne od mnogobrojnih fotografija, napravljenih tokom izvođenja Kulikove antologijske akcije iz 1994, ispred Galerije Geljman u Moskvi, tokom koje je izveo svoj čuveni performans Bijesni pas, amblematsko umjetničko djelo, kojim je obilježena dramatična socio-kulturno-politička atmosfera tranzicijskog razdoblja tokom 1990-ih godina u postsovjetskoj Rusiji… Evo zapisa G. Olyka o najnovijem ostvarenju O. Kulika, nastalom u ateljeu u Dukley Art Centru u Kotoru: Velika slika, skoro kao freska, prikazuje dokumentarni kadar. Za umjetnika Olega Kulika to predstavlja pokušaj da nešto kaže o cijeloj svojoj prošlosti, u jednom kadru, u jednoj slici, no tako da više ne bi bili potrebni nikakvi komentari, nikakav ‘lov’, nikakve dopune, osim mašta gledaoca i znanje o vremenu stvaranja ovog rada. Prije svega, ovaj rad je umjetniku bio potreban kao čin samorefleksije (šta je uradio, šta je ostvario). Ovo zbivanje se može interpretirati na različite načine, ali je ono promijenilo cijeli život umjetnika, sve njegove predstave o umjetnosti i, što je najvažnije, predstave drugih o umjetnosti, o umjetniku, i o onom liku u kojem je on htio da sebe vidi kao umjetnika.

Zanimljivo je da je, u vrijeme akcije, ili performansa, umjetniku teško da na sebe gleda sa strane. Akcija ‘Bijesni pas’ bila je karakteristična ne samo po odsustvu samoposmatranja, već čak i po gubitku osjećaja realnosti, skoro do amnezije. Ovo stanje amnezije, ispadanje iz realnosti, umjetnik je htio da fiksira na slici. Za njega to predstavlja pronalaženje sebe nakon gubitka pamćenja.
Ova slika je dokument. Radi se o faktu koji se prevodi u umjetničku tehnologiju, kako bi se sada pokazao ne toliko fakat, koliko odnos prema tom faktu, prema onome što je nestalo, što je postalo prošlost, čega nema, ali ono što poput arheoloških iskopavanja ili drugih znamenitosti izaziva mnogo više asocijacija i razmišljanja nego sami fakat.
Budući da se umjetnik bavi skulpturom, njemu su zanimljivi spomenici, ‘pamćenje bez temelja’, kako ih sam naziva, njega sada privlači mogućnost da predstavi ogromna tijela umjetnika u sivom gradskom prostoru, kao već izrađene skulpture…”

Osim premijere moćne, gigantske slike, dimenzija 320 x 750 cm, na izložbi će biti prikazana još dva zasebna segmenta iz ranijeg stvaralaštva O. Kulika. Jedan, na kojem će biti izložena tri djela iz serije „Windows”, koja su prvi put bila izložena na crnogorskom predstavljanju, na Venecijanskom bijenalu 2001 u paviljonu tadašnje SR Jugoslavije (zajedno sa crnogorskim umjetnikom Miljom Pavićevićem, u kustoskom izboru tadašnjeg komesara Petra Ćukovića), i drugi, pod nazivom „Rusko”, na kojem će biti izložena čuvena serija iz 1999-2000. Godine, posvećena Lavu Tolstoju, i ruskim kulturnim, socijalnim i ideološkim stereotipima” – stoji u saopštenju umjetničkog direktora Dukley Art Centra u Kotoru.

Podijeli

Ostavite komentar

 

Komentari se na portalu objavljuju u realnom vremenu i "Boka News" se ne može smatrati odgovornim za napisano.
Zabranjen je govor mržnje, psovanje, vrijeđanje i klevetanje. Takav sadržaj će biti izbrisan čim bude primijećen, a autori mogu biti prijavljeni nadležnim institucijama.